گفتگو با هومن برق نورد(ناصر)
بگو چی بزارم
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
barobax koree
سینماو...
ستاره شب
مطالب داغ روز
رکسانا
بروز دانلود
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سینماو.. و آدرس rozezard3.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 20969
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1





آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



نويسندگان
رز

آرشيو وبلاگ
شهريور 1390
تير 1390


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 10:39 :: نويسنده : رز
 
 برق نورد كه در سال گذشته سريال
« باغ شيشه‌اي » كار مهدي مظلومي و « در مسير زاينده رود» ساخته حسن فتحي را روي آنتن تلويزيون داشت دوكار جديد دارد. وي در سريال ساختمان پزشكان ساخته سروش صحت ايفاي نقش كرده كه از شبكه 3 سيما در حال پخش است، از سوي ديگر هومن برق نورد درتئاتر« گلن گري، گلن راس» به كارگرداني پارسا پيروزفر هم ايفاي نقش كرده كه اين نمايش هفته اول خردادماه امسال در سالن شماره 1 تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه رفت. آنچه در ادامه مي‌ خوانيد صحبتهاي اين هنرمند تواناي طنز است.

در ابتدا بفرماييد چه شد كه در اين سريال بازي كرديد؟

از طرف آقاي سروش صحت كارگردان اين سريال براي بازي دعوت به همكاري شدم و از آنجايي كه سالها با ايشان كاركرده بودم و شناخت خوبي از ايشان داشتم پذيرفتم. ضمن اينكه گروه را هم بسيار دوست داشتم بخصوص بازيگران را كه با اكثر آنها تجربه همكاري داشتم.

قصه اين سريال را چه قدر پسنديديد؟

 

خب در ابتدا تنها 4 قسمت از فيلمنامه بيشتر آماده نبود و در طول كار كم كم فيلمنامه به دستمان مي‌رسيد اما درهر صورت قصه شيريني بود .

اگر بخواهيد انتقادي از فيلمنامه داشته باشيد با توجه به اينكه با سرعت هم نوشته مي‌شد چه مي‌گوييد؟

 

به نظرم در كل كارهاي طنز و نه تنها در اين سريال جايگاه بازيگران زن به آن معنا مشخص نيست و آنها بيشتر جنبه تزئيني دارند و اصل قصه‌ها بيشتر روي بازيگران مرد است كه از اين نظر واقعا انصاف رعايت نمي‌شود و اميدوارم در كارهاي آينده شاهد حضور پررنگ‌تر خانم‌ها هم باشيم.

چرا به بازي خانم‌ها اينقدر بهاء مي‌دهيد؟

 

چون آنها هم مثل ما زحمت مي‌كشند و عرق مي‌ريزند و خسته مي‌شوند ولي آن طور كه بايد از‌آنها تقدير وتشكر نمي‌شود، واقعا دلم برايشان مي‌سوزد.

نقش خودتان را در اين سريال چقدر دوست داشتيد؟

 

نقش من يك نقش معمولي بود و جاي كار زيادي نداشت.

به نظرتان چرا بازي‌هاي شما در زمينه طنز مورد توجه قرار مي‌گيرد؟

 

من از گفتن ديالوگ‌هايي كه زشت و زننده است تا جايي كه مي‌توانم بالشخصه خودداري مي‌كنم به دليل اينكه معتقدم وقتي سريال پخش مي‌شود مخاطب آن از جوان و پير و بچه و بزرگ هستند و اين سريال را مي‌بينند و نبايد جمله‌اي از زبان من بشنوند كه خداي ناكرده بد آموزي شود. ضمن اينكه من از بازي‌هايي كه لودگي به جاي طنز در آنها جريان دارد گريزانم و معتقدم طنز بايد طنز موقعيت باشد و در مجموع من طرفدار طنزي هستم كه به واسطه پخش آن لطمه‌اي به فرهنگ مان نخورد.

با وجود تصميمات شما، بازيگران مي‌توانند با رعايت كردن نكاتي كه شما فرموديد از اشاعه طنزهاي سخيف و سطحي جلوگيري به عمل آورند.

 

به نظر من بازيگر تقصير ندارد و مسئولي كه يك فيلمنامه طنز را مي‌خواند و قرار است آن را تاييد كند مسئول مستقيم آن است. او بايد همه جوانب را در نظر بگيرد سپس يك فيلمنامه را تاييد كند.

براي پروراندن اين نقش، خودتان بالشخصه چه كرديد؟

 

ببينيد مسئله‌اي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه كارگردان‌ها به محض اينكه يك كار شروع مي‌شود و قرار است مقابل دوربين برويم، مي‌گويند خودت يك كاريش بكن. پس اين وسط نقش كارگردان و نويسنده چه مي‌شود ؟نمي‌شود كه خودم همه وجوه كاراكترم را دربياورم. دوست داشتم حداقل در « ساختمان‌ پزشكان» اين كار را نكنم اما متاسفانه باز هم نشد. بنابراين باز هم خودم بيشتر روي اين شخصيت كار كردم.

فكر مي‌كنيد چرا اين اتفاق مي‌افتد؟

 

چون همه چيز ضعيف است. از فيلمنامه گرفته تا گريم و ما داريم بيخودي دست و پا مي‌زنيم. براي همين هم هست كه به فكر افتاديم و متاسفانه همه هم تنها از بازيگر توقع دارند و از او مي‌خواهند كه شاهكار بسازد.

ساختمان پزشكان در پرونده هنري شما چه جايگاهي دارد؟

 

ساختمان پزشكان تجربه خوبي بود. توانستم در كنار همكاران خوبي مثل شقايق دهقان، بهنام تشكر و بيژن بنفشه خواه بهره ببرم.

با توجه به اينكه امروزه بار طنز يك كارگردان بردوش ديالوگ‌هاست آيا امكان دارد با تغيير واصلاح يك ديالوگ بار طنز يك پلان يا سكانس از بين برود. در اين مورد چه مي‌كنيد؟

 

بارها در ديالوگ‌هاي من جملاتي بوده كه حرف‌هاي خوبي نبوده. اما من از همان اول با كارگردان حرف مي‌زنم كه اينها را به هيچ عنوان نمي‌توانم بگويم ودر نهايت دربازي‌هايم خيلي محتاط عمل مي‌كنم كه كارگردان بپذيرد و تا به حال هم در اين مورد مشكلي پيش نيامده است.

هومن برق نورد در اين چند سال اخير بسيار پركار شده است علتش چيست؟

 

به دو دليل. يكي اينكه انرژي‌اي كه از مردم مي‌گيرم باز هم مرا ترغيب مي‌كند كارهاي بيشتري انجام دهم و دوم اينكه به هر حال من خرج زندگي‌ام را از اين راه مي‌گذرانم و طبيعي است كه بايد كار كنم.

چرا در اين ژانر بازي مي‌كنيد؟

 

چون دوست دارم مخاطبم را شاد كنم و اساسا نگاه خودم به زندگي نگاه جدي‌اي نيست و شخصيت
شوخ طبعي دارم. فضاي زندگي‌ام فضاي فانتزي است و كمي با آدم ‌هاي معمولي فرق دارد. من آدم معتقد به رويا وخيال هستم و خيلي واقع‌گرا نيستم. طنز را هم به همين دليل دوست دارم چون باعث مي‌شود زندگي را راحت‌تر تحمل كنيم. به نظر من زندگي بدون شوخي، خنده و مفرح بودن بي‌معناست. يعني شما مثل يك گياه فقط رشد مي‌كني و هيچ اتفاق خاصي برايت نمي‌افتد. البته الان هم نمي‌خواهم روي اين تاكيد كنم كه مي‌خواهم فقط كار طنز بكنم ولي ناراضي هم نيستم وخوشحالم از اينكه سبكي براي خودم دارم. به هر حال تقريبا در اين ژانر پذيرفته شده‌ام ولي خب اين دليل نمي‌شود كه بگويم در هيچ نقش جدي يا عجيب و غريبي بازي نخواهم كرد.

در حال حاضر بازي درسينما را بيشتر مي‌پسنديد يا تلويزيون را؟

 

من دوست دارم در كار خوب بازي كنم . البته مخاطب تلويزيون صميمانه‌تر و نزديك‌تر به ماست و بيشتر از جانب او مورد قضاوت قرار مي‌گيرم.

 

اينكه نتواند خودش را در زمينه‌هاي مختلف محك بزند و دائم يك راه را تكرار كند                                            طنز خوب چه نوع طنزي است؟

به نظرم طنز خوب طنزي است كه قصه‌هاي واقعي را به نمايش بگذارد، يعني مخاطب در عين حال كه مي‌خندد بايد به فكر هم فرو برود و خوشبختانه ساختمان پزشكان اين ويژگي‌ را داشت.

به نظرتان چهره شما در مقبول افتادن نقش‌هاي طنز تاثيري دارد؟

قطعا بسيار موثر است. در تعريف بازيگري يكي از آيتم‌هاي تاثيرگذار ژست و حالات و چهره بازيگر است.

البته من جزء بازيگراني هستم كه به شدت اعتقاد دارم كه زبان بدن يا اصطلاحا « بادي لنگويج» مهمتر از زبان گفتاري است.

قطعا همين طور است. چون مردم ما خيلي با تئاتر عجين نيستند. بنابراين يك بازيگر تئاتر امكان دارد تا پايان عمرش در ايران شناخته نشود اما در سينما و تلويزيون اين گونه نيست و حتي بازيگران سينما و تلويزيون وقتي كار نمايش مي‌كنند، اغلب دستمزدهاي خوبي مي‌گيرند ومورد بعد اين است كه دستمزد يك بازيگر سينما يا تلويزيون با دستمزدي كه يك بازيگر تئاتر مثلا براي دو ماه كار دريافت مي‌كند اصلا قابل مقايسه نيست. به نظر من علت گرايش بازيگران تئاتر به تلويزيون گذشته از مباحث مالي شناخته شدن و ديده شدن هم هست.

شما معتقديد هنرمند بايد به يك وجهي از هنر بپردازد؟

 

 

فكر مي‌كنيد ساختمان پزشكان در نهايت بتواند نظر مخاطب را جذب كند؟

اميدوارم. به هر حال همه گروه زحمت بسياري كشيدند و بازيگران هم به خوبي از عهده نقش‌هايشان برآمده‌اند.

با توجه به برخوردهاي شما با مخاطب و دريافت بازخوردهاي پخش ساختمان پزشكان چه قشري از جامعه بيشترين ميزان مخاطب اين سريال را تشكيل مي‌دهند؟

بيشترين مخاطب اين سريال قشر زحمتكش جامعه هستند.

چقدر منتقد كارهاي خودتان هستيد؟

سعي مي‌كنم كارهاي خودم را ببينم و نقطه ضعف‌هايم را بشناسم، به هر حال هيچ كاري بي‌عيب و نقص نيست.

چطور خودتان را براي اجراي يك نقش آماده مي‌كنيد؟

دروهله اول پس ازاينكه فيلمنامه را خواندم در ارتباط با نقشم با كارگردان و نويسنده صحبت كردم و خودم را به آن نزديك كردم، تمام تلاشم را باز هم مي‌كنم كه نقشي واقعي و به دور از غلو باشد.

درست است كه مي‌گويند دنياي سينما بي‌رحم است؟

بله، اما عكس‌العمل خوبي كه از جانب مخاطب مي‌گيرم انرژي خوبي را به ما مي‌دهد.

تا به حال شده از اين پركاري خسته شويد؟

بله گاهي اتفاق افتاده است اما تشويق‌هاي مخاطبان و دنياي جادويي هنر دوباره آن انرژي لازم را به من برگردانده است.

تا چه زماني قصد داريد بازي كنيد؟

تا زماني كه مردم كارهايم را دوست داشته باشند بازي خواهم كرد وگرنه قطعا از اين كار كنار خواهم رفت و شايد تنها به عنوان تهيه كننده يا مدير توليد در اين عرصه فعاليت كنم.

اگر باز هم كار طنز به شما پيشنهاد شود مي‌پذيريد؟

بله. چون نمي‌خواهم خودم را در يك ژانر خاص محدود كنم. ا لبته بايد بگويم كار طنز اصلا كار راحتي نيست و بايد يك نوع زندگي در آن جريان داشته باشد تا بتواند مخاطب را جذب كند. ضمن اينكه راضي نگه داشتن مخاطب اين روزها اصلا كار آساني نيست.

از بازي در كدام كارتان لذت بيشتري مي‌بريد؟

من همكه كارهايم را دوست دارم چون انتخابشان كرده‌ام.

فكر مي‌كنيد چه عامل يا عواملي باعث كليشه شدن يك بازيگر مي‌شود؟

 

اصلا زيبايي هنر به همين است. يك نقاش خوب چه لزومي دارد كارهاي ديگر بكند. چه لزومي دارد يك بازيگر خوب از نمايشگاه عكس بگيرد . بايد كار خودش را درست انجام دهد. اگر قرار باشد من بازيگر كار ديگري انجام بدهم معني‌اش اين است كه درا ين كار به سقف رسيده‌ام و حالا مي‌خواهم كار ديگري را تجربه كنم. شما يك دكتر به من نشان بده كه متخصص ارتوپد است و جراحي قلب هم بكند . ما هميشه فكر مي‌كنيم خيلي مي‌دانيم ولي...

به نظر شما آيا مي‌توان علت گرايش بازيگران تئاتر به بازي در تلويزيون وسينما را مسائل مالي درعرصه نمايش دانست؟

خوب بود؟؟؟؟؟؟حالا عکس
 
 
 

 


نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت22:12---7 دی 1390
وبلاگ باحالی داری خیلی جالبه

saeed
ساعت15:56---27 تير 1390
mer30 az zahamatet
webloge ghashangi dari
omidvaram movaffagh bashi
saeed


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: